Last few weeks in lovely Cardwell - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Arnolda Kaap - WaarBenJij.nu Last few weeks in lovely Cardwell - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Arnolda Kaap - WaarBenJij.nu

Last few weeks in lovely Cardwell

Door: Arnolda van der Kaap

Blijf op de hoogte en volg Arnolda

18 Februari 2014 | Australië, Melbourne


En dan gaan je laatste weken Cardwell in. Leuk, raar, excited en verdrietig. Toen ik in September Melbourne verliet na een onwijs toffe 5 maanden was het niet makkelijk om mijn favoriete stad achter te laten. Nieuw leven in en dan wel het farm leven. Achteraf gezien is dit mijn leukste tijd tot nu toe in Australie geworden.

Mijn laatste tripje uit voor de kerstdrukte van de garnalen is Mission beach geworden. Samen met drie andere mensen van het hostel zijn we naar Mission beach gegaan om een bootje te huren voor een aantal uur zodat we naar kleine eilandjes konden varen om daar op het strand te hangen en te vissen. Mij totaal niet verdiept in deze trip kwamen we aan in Mission beach en wat bleek we moesten het bootje zelf varen! Als een kind zo blij stond ik vooraan in de rij om de boot te besturen. Ik was zo enthouisiast dat ik 3 woorden heb verstaan van de uitleg hoe de boot werkt maar gelukkig had ik mensen bij me die wel geluisterd hadden. Nu moet ik erbij vermelden dat ik al eens een boot heb bestuurd in Vietnam dus als ervaren schipper zat ik dan aan het roer. Met een ontzettend grote smile op mijn gezicht. We zijn naar 3 eilandjes geweest en we hebben de boot op zee stopgezet om ons diner van die avond te vangen wat helaas niet gelukt is. We hadden beet maar het was een haai again. Als je in een piepklein bootje zit met 4 man zit je er niet op te wachten om er een haai tussen te leggen. Onze grootste angst was om de boot naar zijn vernieling te brengen om over een rots te varen of wat anders wat bijna realiteit is geworden. We waren op een eilandje aangekomen en we hadden de boot aangelegd met het anker en toen we 10 min later achter ons omkeken zagen we dat de boot aan het afdrijven was. Onze Nederlandse en Franse helden sprongen zonder nadenken het water in en zwommen naar de boot om die terug te varen. Nu zal je denken niet al te moeilijk toch maar ik ben blij dat ze er nog zijn en al de ledematen ook. In Queensland hebben we namelijk krokodillen, haaien en het was in het box jelly fish seizoen. (giftige kwallen) Na een aantal uur rondvaren zijn we uiteindelijk heelhuids met een hele bot aangekomen. Na een BBQ bij een riviertje in Tully zijn we voldaan weer terug gereden naar ons kleine gat Cardwell.

Na ons leuke tripje stond er een zware tijd aan te komen. Onze 15 daagse werkweer zonder 1 dag vrij! 15 dagen achter elkaar garnalen sorteren, inpakken en wegen van s'avonds 5 uur tot s'nachts 2 uur. Ik kan je vertellen dat ik mijn laatste paar dagen over garnalen gedroomd heb. We hadden in het vooruitzicht dan wel weer 3 hele dagen vrij tussen kerst en oud en nieuw. Kerst was geweldig in heb in geen jaren zo'n kerstgevoel gehad als kerst in Cardwell. Rebecca de eigenaar van het hostel heeft een megalunch georganiseerd voor iedereen die met kerst in het hostel was. Garnalen, Kip, Kalkoen, salades, pasta's een kruiwagen vol alcohol en christmas crackers op tafel en het feest begon. We hadden zo'n 25 mensen die in het hostel bleven en we hebben de hele dag kerstliedjes gezongen, gegeten en gedronken. Het leuke was ik heb het in bikini kunnen vieren, veel leuker dan in je dikke trui met de verwarming aan.

Toen kerst over was ging het toch wel heel snel ineens en was ik in dagen aan het aftellen. De laatste paar dagen op de farm waren zwaar. Laatste loodjes en dubbele shiften. Maarrrrrr we hebben het overleefd. 3 hele maanden garnalen is klaar, done, finished! We hebben het tweede jaars visa in the pocktet en mogen nog een jaartje langer in Australie blijven. Op naar de volgende bestemming dan maar... Dat was niet mijn favoriet maar toch keek ik er erg naar uit, Sydney it is! Er waren een aantal mensen die ik van het reizen ken in Sydney met wie ik zou optrekken en ik ging naar een Bonobo concert in ta ta ta da.... Syndey opera house. Yeah! Ik hou nog steeds niet van Sydney maar ik heb een paar ontzettend leuke dagen gehad en een topconcert. Na een paar dagen kon ik dan eindelijk de bus weer instappen naar mijn favoriete stad Melbourne. Waar ik veel mensen weer ging terug zien! Ik zit nu in een onwijs leuk klein hostel met ontzettend leuke mensen in een leuke buurt op loopafstand van het strand. We hebben net wat weken achter de rug met 44 graden en het weer is thank god wat milder dus we genieten met volle teugen van dagjes strand en drankjes op het terras. Ik heb een van mijn oude banen als kapper terug wat letterlijk 2 min lopen van het hostel vandaan zit. Ook kan ik als bartender aan de slag omdat ik een 5 daagse bartender cursus gevolgd heb. Dus mochten jullie een cocktail party hebben dan kan je mij invliegen naar Nederland en ik zorg voor de cocktails!

Mijn volgende trip gaat Tasmania worden met een vriend uit het hostel. 17 maart vliegen we om 10 dagen rond te touren in een camper om de boel te verkennen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Knuffels, Kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arnolda

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 693
Totaal aantal bezoekers 49367

Voorgaande reizen:

21 November 2012 - 26 April 2014

Azie, Australie, New Zeeland and maybe more?

Landen bezocht: