East coast adventures.... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Arnolda Kaap - WaarBenJij.nu East coast adventures.... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Arnolda Kaap - WaarBenJij.nu

East coast adventures....

Door: Arnolda van der Kaap

Blijf op de hoogte en volg Arnolda

07 Juli 2015 | Australië, Byron Bay

G'day mates,

26 Juni was het dan zover, mijn tweejarig jubileum in Australie.... Weer een jaar voorbij dus het werd weer tijd voor een update waar ik mijzelf in dit jaar mee bezig heb gehouden.

Na twee fantastische maanden in Azie moest er weer geld in het laatje komen en gewerkt worden. Ik had besloten om voor 6 maanden een saai leven te gaan leiden door heel hard te werken en weing te reizen/feesten. Zo gezegd zo gedaan en daar zaten we dan weer in Cardwell. Voor diegene die het vergeten zijn of niet gelezen, hier heb ik dus al 3,5 maand in mijn eerste jaar van Australie gezeten en op de garnalenfarm gewerkt zodat ik mijn second work holiday visa kon bemachtigen. Dit keer niet een baan op de garnalen maar in een roadhouse genaamd Seaview. Mijn taak was koffies maken, heel veel schoonmaken en met de klanten afrekenen. Bijna 6 maanden lang heb ik nachtdiensten gedraaid en dit werk gedaan. Ik werkte minimaal 50 uur per week en de mensen in mijn leven was mijn collega van de keuken en de vrachtwagen chauffeurs die voor een koffie kwamen. Het werk was eentonig en het leven saai maar ondanks dat heb ik toch weer een geweldige tijd daar gehad. En mijn spaarrekening, waarvoor ik uiteindelijk kwam dus flink aangevuld! Ben een aantal keer met een hippie local op de catamaran wezen varen en heb een aantal tripjes naar Mission beach en Cairns gehad. Dit maal kon het de eerste keer Cardwell zeker niet overtreffen maar hier had ik al op gerekend. Floor zou ik eind December in Sydney ontmoeten en we zouden in een aantal weken de East coast doen dus genoeg om naar uit te kijken en voor te sparen.

Toen was het eindelijk zover, in het vliegtuig naar Sydney! Floor zou daar aankomen na haar bijna twee jaar geleden gedag gezegd te hebben op Kuala Lumpur airport. Zo leuk en zo vreemd om iemand na twee jaar weer een knuffel te kunnen geven in plaats van hand kusjes over de Skype. Ons plan was om een week in Sydney te blijven om daar Oud & Nieuw te vieren. Wat geweldig was! Vuurwerk moest ik door middel van Floor haar gemaakte video's weer even aan herinnerd worden hoe mooi het wel niet was. Die nacht had ik aan iedereen verkondigd dat ik het vond tegenvallen en het erop tv beter uit vond zien. Oorzaak: Jetlag gevoel van 6 maanden nachtdiensten en veel wijn.. Veel rondgelopen en alle toeristische spots bekeken zoals Opera house, botanical gardens, Sydney zoo en Blue Mountains.
Vanuit Sydney hebben we het vliegtuig naar Townsville gepakt en doorgegaan naar Cardwell. Na 9 maanden in Cardwell gewoond te hebben vond ik het de moeite waard om Floor te laten zien waar ik nu zolang gezeten heb. Ook had ik daar een auto gekocht waar we de East coast mee zouden doen. Na 1 nacht Cardwell in mijn oude kamer ging het avontuur dan ECHT beginnen met onze eerste stop Airlie beach.
Vanuit daar pakte we de boot Wings 2 om 3 dagen over de White Sunday te cruizen. In een woord geweldig! Allereerst ziet White heaven beach eruit zoals op de plaatjes van Google maar we hadden een leuke groep mensen op de boot en een goede vibe wat ook erg belangrijk is. In het zonnetje liggen, lekker eten, duiken, snorkelen. Het luxere leven... Roadhouse ver op de achtergrond... Onze bruine gloed was in de drie dagen ook flink bijgewerkt, kom maar op East coast! Na White Sundays gingen we door naar Rainbow beach waar we op een Fraser Island tour gingen van 3 dagen. Mijn auto gedoopt tot Wendy vond 12 uur rijden maar niets en vond het nodig om een aantal uur voor aankomst tegen te sputteren. Radiator slang zat een lek in. Gemakkelijk op te lossen normaal gesproken maar niet op zaterdag een uur voor de winkels sluiten en ook niet als je auto niet veel voorkomt in Australie. We hadden een local die ons door heel Rockhampton gereden heeft om het juiste onderdeel te krijgen wat helaas niet mocht baatten en heeft ons vervolgend uit de brand geholpen door de lek te plakken met soort van klei. Probleem tijdelijk opgelost zodat we in ieder geval nog 800 km konden door rijden. Niet geheel gemakkelijk in de auto meer maar we hebben het gered naar Rainbow beach. Na iets teveel wijn ( we leren het ook nooit) de avond ervoor gedronken te hebben gingen we half dronken de Fraser Island tour in. Dit dus ook niet aan te raden. Je zit ongeveer de hele dag heen en weer te schudden in een 4WD over het strand. Fraser Island is niet te bereiken met een normale auto omdat er geen wegen op het eiland zijn maar alleen maar zand. In vergelijking met White Sundays was deze tour erg slecht georganiseerd en vooral teveel jonge goone drinkers. (goone is wijn uit een box) Onze tent had geen matras dus je sliep op de grond en in de nacht ging het feesten door tot in de late uurtjes. Ja Ja ik word ook een jaartje ouder en heb 8 uur slaap nodig ik geef toe. Ondanks dat mooie dingen gezien en daar doe je het natuurlijk voor. Ik blijf erbij ik hou niet van tours en probeer die dus ook zoveel mogelijk te vermijden maar soms heb je geen keuze. Dat schoolreisje idee waar je in groepen moet blijven en waar voor je bepaald word wanneer je eet, slaap en hoelang je ergens mag blijven krijg ik de kriebels van. Fraser Island was onze laatste tour dus vanaf nu was het dan ECHT vakantie. En die vakantie was de nacht doorbrengen langs de snelweg in Gympie. We waren te laat voor onze afspraak bij de auto garage en moeste de dag erna terug komen. Omdat we zo moe waren van de Fraser tour hebben we bij de eerste de beste supermarkt de ingrediënten voor pannenkoeken gehaald en naast onze auto op een kookpitje pannenkoeken staan te bakken. Kamperen in stijl. Auto onderdelen waren besteld de volgende dag en op naar Noosa! We zouden later terugkomen om de auto te maken zodra de onderdelen binnen waren. We hebben in Noosa vrij weinig gedaan en veel tijd op onze camping besteed. Overdag bij het meer hangen en s' avonds lekker gezond koken met een wijntje erbij om de volgende dag hetzelfde te doen. Heerlijk! Floor en ik kunnen dan ook echt het leven van een Koala leiden en slapen ongeveer 16 uur per dag. Na Noosa moest we de realiteit dan weer in terug naar Gympie om de auto te laten maken. Na een halve dag verloren te hebben en heel wat dollars neergelegd te hebben voor de auto konden we er weer tegen aan! En ooh wat had ik hier lang naar uitgekeken! Onze volgende stop zou Byron bay zijn. Bekend als een hippie plaats net voorbij Brisbane. We kwamen na een rit van een paar uur vrij laat aan in Byron en in de zomer loopt Queensland een uur terug van NSW met als vervolg een extra nachtje langs de snelweg. Niets geboekt en alles zat vol of was net dicht. We hadden dit keer flessen wijn al in de achterklep liggen dus zodra we een rustplaats langs de snelweg gevonden hadden ging de wijn open en kwam de dorritos met dip op de tafel... uhhh dashboard. Vroeg de veren uit, slaapplek regelen in Byron en het strand op! We zouden hier ongeveer een week blijven en dan door rijden naar Melbourne. Byron is zo relaxt, veel tijd op het strand en bij het zwembad doorgebracht. Nieuwe tattoos gezet in de regenachtige dagen, biertjes gedronken etc etc. Heerlijk leven ik hou van Byron. Tussendoor was het plan om een nachtje naar Nimbin te gaan Toeristische plaats 70 km van Byron landinwaarts waar Marihuana 'legaal' is. Oftewel waar het nog steeds illigaal is maar de mensen hebben daar op zijn Hollands gezegd ' SCHIJT' aan. We hebben het tot de eerste rotonde in Byron gehaald en Wendy hield ermee op. Fijn dit! Na de autogarage geduwd door een paar passerend touristen en dat was tevens ook onze accommodatie voor de nacht. Wendy zou pas na een week gemaakt zijn dus over op plan B, tent uit de auto en kamperen. Vervolgens per bus naar Melbourne gaan en ik zou later de auto op komen halen. Helemaal niet erg met Byron nog een keer in vooruitzicht. :) :)
De busreis was 29 uur, appeltje eitje! Veel mensen moeten hier niet aan denken maar ik vind het GE-WEL-DIG. Muziek aan en je overleveren aan 29 uur op je gat zitten en naar buiten te staren en je vol te stoppen met snacks, ik hou ervan. Geen woord van gelogen. Het minpuntje was alleen dat dit onze laatste stop zou zijn en dan zou Floor weer naar huis vliegen. Niet getreurd we hebben nog een hele week Melbourne voor de boeg. Heerlijk om iemand rond te leiden daar na 9 maanden er gewoond te hebben. We hebben na al het strandhangen ons volledig omgeschakeld naar het stadse leven en ging de hippe kleding weer aan en zaten we elke dag biertjes te drinken in een van de leuke restaurantjes of rooptopbars. Ons avondmaal bestond voornamelijk uit kaas en wijn. Yammie! Fijn om weer terug te zijn in deze ontzettend mooie maar koude stad... BRRRRR! Na een week waren de 5 weken om en werd het tijd om weer gedag te zeggen. See you later Floor, thanks for the lovely time... traantje. Gedag zeggen is nooit leuk maar ik word er steeds beter in. Altijd terug denken aan de leuke tijd die je gehad heb helpt echt! Ditmaal een aanrader!
Dit blijft altijd het meest vreemde gevoel om na zolang gereisd te hebben met iemand er nu ineens weer alleen voor te staan. Daar bedoel ik mee je moet zelf je dagen inplannen en alle beslissingen doen. Ik vertrok direct de volgende ochtend terug naar Byron bay. Dit keer met het vliegtuig en maar 2 uur in de bus. Stukken sneller. Mijn eerste gedachte met terug naar Byron gaan was om mijn auto zo snel mogelijk te verkopen en daar de West kust van Australie te doen. De eerste aantal weken heb ik niets meer gedaan dan mensen ontmoeten, feesten, trips naar Sydney, Gold Coast en Nimbin en een papiertje met ik wil mijn auto verkopen op mijn autoraam geplakt. Dit heb ik er overigens vorige maand vanaf gehaald. Heb mijzelf een baan gevonden als aupair en ben verliefd geworden op het leven in Byron bay... Zo verliefd dat mijn volgende verslag een ode aan Byron gaat worden.

Word vervolgd......

Ps... Foto's van mijn Sumtra avotuur staan erop!

Knuffels, kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arnolda

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 49345

Voorgaande reizen:

21 November 2012 - 26 April 2014

Azie, Australie, New Zeeland and maybe more?

Landen bezocht: