Magical Byron bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Arnolda Kaap - WaarBenJij.nu Magical Byron bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Arnolda Kaap - WaarBenJij.nu

Magical Byron bay

Door: Arnolda van der Kaap

Blijf op de hoogte en volg Arnolda

16 Juli 2015 | Australië, Byron Bay

Na veel fantastische plekken afgereisd en gewoond te hebben zit ik dan nu sinds 5 maanden in Byron Bay. Ondanks dat ik veel mooie plekken gezien heb zijn er maar weinig plekken die ECHT mijn hart veroveren. Weinig plaatsen of steden waarvan ik denk JA! hier zou ik nu ECHT kunnen wonen. Melbourne was de eerste stad na Amsterdam en mijn Azië avontuur die mijn hart heeft gestolen en nu nog steeds een speciaal plekje in mijn hart heeft. Maar na een winter in Melbourne doorgebracht te hebben begon ik toch te twijfelen. De winters zijn zo koud en nat dat ik mijzelf vaak afvroeg waarom ik nu eigenlijk aan de andere kant van de wereld zit. Toen de dag dat mijn auto niet meer wilde in Byron Bay en ik terug moest om deze op te halen en zo snel mogelijk wilde verkopen zodat ik door kon reizen. Al vrij snel wist ik dat dit niet ging gebeuren. Ja ja.... want Byron Bay heeft mijn hart gestolen!

Dit klinkt nu allemaal dramatisch mooi maar zoals veel reizigers weten is het niet altijd zonneschijn en happy days in het reizigersleven. Zo doen de foto's lijken maar waarom zouden we onze Facebook of blogs volstoppen met negativiteit? Zo ook dit keer weer zoals alle keren zijn geweest moet je weer een leven opbouwen. Mensen leren kennen, een baan zoeken, accommodatie ect ect. Dit klinkt voor velen appeltje eitje maar de werkelijkheid is vaak anders. Het is namelijk niet altijd makkelijk om een baan te vinden als ' backpacker' . Een van de regels van het visum is dat je niet langer dan 6 maanden dezelfde baan mag hebben waardoor heel veel bedrijven geen backpackers willen. Of ze betalen je onder, gebruiken je voor een schoolvakantie. Noem maar op! En dan niet te vergeten in de populaire plaatsen zit je vaak niet alleen als ' backpacker' er zijn er nog 100 anderen die ook op zoek zijn naar een baan. Australië is geen goedkoop land dus zelfs als je flink gespaard heb zie je je geld snel naar beneden gaan en dat geeft stress. Gelukkig zijn wij reizigers creatief en weten we met een minimaal budget fun te maken. En die fun is vaak op Facebook te zien.

Zo is mijn avontuur in Byron Bay dus ook begonnen. Het kostte mij weken om een baan te bemachtigen. De hele dag op internet op banen reageren om vervolgens niets terug te horen. Aan iedereen vertellen dat je opzoek ben etc. Dit is altijd mijn minst favoriete tijd van reizen. Na een aantal weken lang zoeken had ik op een zonnige Dinsdagmorgen in een half uur twee telefoontjes. Ik had een sollicitatie voor een au pair baan en voor een kapsalon. Beide banen heb ik gekregen. En ja je snapt het al dit is dan ook direct het volgende dilemma ... Welke baan ga ik aannemen? Zelf vond ik het tijd voor een nieuwe uitdaging en ben ik de au pair job aangegaan. Het kappersvak ken ik nu we en dit was voor maar 8-10 uur per week en de au pair baan daar werkte ik fultime plus ik had woonruimte en eten inclusief. Whoppa nu kan het echte leven dan echt beginnen. Over mijn au pair baan ga ik nu niet teveel over los laten. Het is en was geen makkelijke baan zeker niet in het begin maar door de maanden heen heb ik heel veel geleerd en het nu helemaal onder controle en ben ik blij om het te doen. Het geeft mij veel vrije tijd om de omgeving te ontdekken.

Maar dan nu Byron Bay... Waarom Byron Bay? Allereerst het klimaat is top hier.. Het is niet TE warm en in de winter is het koudste rond de 17 graden. Er zijn weinig regenachtige dagen en veel zonneschijn. Er zijn mooie stranden, watervallen en natuur in de omgeving. De leefstijl die heeft echt mijn hart gestolen. In Byron sta je op met de zon en leef je veel buiten. Surfen, yoga, kajakken noem maar op. Je leeft aan en op het strand. Je werkt vooral niet te hard want er moet altijd genoeg tijd overblijven voor een surf of een duik in het water. Er word bewust geleefd. Mensen denken na wat ze in hun mond stoppen waardoor er veel gezond en organisch eten is. In de namiddag of vroege avond ga je voor een drankje, geniet je van livemuziek en rond middennacht doe je een dansje op een van de dj's in town. Als je het laat maakt ben je rond een uur of 2 zeker wel thuis. Want de volgende dag sta je weer met de zon op. (misschien iets later dan de zon in het weekend ;) Dan de huizen zijn echt werkelijk waar fantastisch hier. Als je iets in land ga heb je huizen met weet ik het hoeveel hectare land waar ze kippen, geiten en andere dieren hebben rondlopen waar ze een groentetuin hebben en buren niet te bekennen zijn. Dit maar 10 min van het drukke Byron vandaan. Nu moet ik zeggen dat ik nooit had gedacht dat dit ooit mijn woorden zouden zijn aangezien ik het stadleven te gek vond maar nu is dit een droom dat ik ooit zo mag wonen. Je kan dus ook begrijpen dat huisfeestjes hier te gek zijn! Zo ben ik een paar weken terug op een feestje van een vriend geweest. We hadden 15 mensen die op het feestje waren maar wat een avond! Kampvuur, pizza's, gitaar, drums en heel veel wijn. De sfeer zat er snel in en mensen dansten in het rond of zaten om het kampvuur muziek te maken. Ik zag mensen een fire show geven noem maar op. Magisch! De community is vrij smal in deze omgeving maar de mensen zijn liefdevol en als je eenmaal in een groep zit dan leer je binnen no time heel veel mensen kennen.
Na 5 maanden hier te zijn heb ik nog steeds dat ooooohh wat mooi gevoel als ik rond rij of nieuwe plekken ontdek in de omgeving. Ook is het walvissen seizoen en heb ik er al een aantal zien opspringen. Vorige week toen ik aan het strand zat hoorde ik mensen klappen en juichen en toen ik opkeek zag ik een vin van een walvis het water uitkomen. Dat zijn de momenten dat ik denk WOW! Hier zou ik altijd naar kunnen blijven kijjken en wat ben ik blij om op dit stukje van de aarde te zitten nu.

De winter is niet lang maar en de zomer start snel weer! Volgende week heb ik mijn eerste echte festival waarvoor ik niet kan wachten en start ik mijn studie Engels. Ooh wat ben ik blij om te weten dat ik tot November 2016 in Byron Bay zal zijn....

Knuffels, kusjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arnolda

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 3543
Totaal aantal bezoekers 49347

Voorgaande reizen:

21 November 2012 - 26 April 2014

Azie, Australie, New Zeeland and maybe more?

Landen bezocht: