Krabi, Koh Lanta, Koh Samui - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Arnolda Kaap - WaarBenJij.nu Krabi, Koh Lanta, Koh Samui - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Arnolda Kaap - WaarBenJij.nu

Krabi, Koh Lanta, Koh Samui

Door: Arnolda

Blijf op de hoogte en volg Arnolda

18 December 2012 | Thailand, Phuket

Hi mensen,

Zijn de kerstkadootjes al verzonden naar Thailand? :) Nog een week te gaan en het is Kerstmis. Echt in de kerststemming kom je hier niet kan ik je vertellen. Ondanks dat de Thaise hier wel echt hun best doen. Af en toe kom je een versierde kerstboom tegen en wat slingers en in de massage salons hebben ze sneeuwpoppen-diadeems op. Het is al weer even geleden dat ik heb geschreven en aangezien we een druk bestaan hebben hier, moet ik even graven in mijn geheugen wat we allemaal hebben gedaan.

Na een paar dagen in het toeristische Phuket hebben we onze reis doorgezet naar Krabi. Ligt net iets onder Phuket. (Drie uur met de minbus) We hebben daar een guesthouse geboekt voor 3,29 euro, wat een geld! Het bleek een superleuk guesthouse te zijn met een ongelooflijk lieve eigenaar. Toen we verdwaald waren bij aankomst kwam hij ons ophalen, onze kerstkaarten zijn door hem op de bus gedaan, al onze tours en tripjes, verblijf heeft hij voor ons geboekt. Echt vakantie dus! We hebben een 4 Islandtour gedaan, dan ga je op 1 dag met een longtailboot 4 eilanden af. Hartstikke leuk in een bootje zou je denken. Niet dus! Wij hadden superslimme mensen aan boord zitten, zodra ze instapten gingen ze allemaal aan 1 kant van de boot zitten met als gevolg dat die boot elke keer bijna omkieperde. Nu kan ik gewoon zwemmen maar het had best shit geweest als je spullen in het water zouden liggen. Verstand op 0 dan maar en genieten van het mooie uitzicht. Op elk eiland verbleven we een uur zodat je kon zwemmen en foto's maken en dan gingen we weer door naar het volgende eiland. Een van de eilanden heette Chicken Island en het was een eiland wat leek op een kip. Hoe verzinnen ze het? Met een lekker kleurtje en een hoop mooie foto's weer terug naar het guesthouse. Wij zijn ook nog 1 dag met de boot naar Raily beach geweest (google het!) dat schijnt het mooiste strand van de wereld te zijn. Echt veel meer dan strandhangen en markets bezoeken hebben we niet gedaan daar dus weinig te vertellen verder.

Na 5 dagen namen we afscheid en gingen we naar Koh Lanta. De eigenaar in Krabi had een bungalow geboekt voor ons, direct aan het strand, supermooi resort. Wat wil een mens nog meer? Eenmaal aangekomen kregen we een raar verhaal dat we eerst 1 nacht in een bamboehut moesten slapen en daarna zouden we naar een bungalow gaan. Prima ons maakt het niet zo uit dat we moeten verplaatsen. Terwijl we langs supermooie bungalows liepen zagen we de bamboehutjes staan. Hartstikke schattig hutje vol met muggen. Ik was 3 min binnen en had al 4 muggenbulten. Dit gaat nog leuk worden! De wc was megalaag (zelfs voor Floor was het laag) en kon je niet doortrekken maar moest je met een emmer water doorspoelen. De insecten buiten hoorde je ze goed dat het leek of ze in je kamer zaten. Gelukkig had ik een finding Nemo dekbed dus dat maakte een hoop goed. Het resort bleek wel echt direct aan het strand te zitten en wat een heerlijk strand was dat zeg! Tot nu toe is het de leukste plaats waar ik geweest ben. Het strand stond vol met supergave strandtrenten en hutjes waar je met een biertje de hele dag kan hangen. In de avond gingen we een rondje doen langs de strandtenten voor een biertje. Een van de laatste strandtenten was de Monkeybar, geweldige tent! Het barpersoneel was zo vaag als wat en leek of ze allemaal knetterstoned achter de bar stonden. De raarste vragen en opmerkingen kwamen eruit. Na een paar biertjes zag ik 1 van de barmannen een cocktail maken. Paddenstoelen, sinasappelsap en alcohol in de blender, blender aan en whoppa! een of ander ranzig bruin dikke troep kwam eruit. Toen ik op de menukaart gingen kijken zag ik een shake staan genaamd: Happy Shake. Wij weten genoeg! Wij hadden daar een paar Zuid Afrikanen ontmoet die het de dag erna uit wilden proberen. Succes ermee guys, wij hebben het bij een potje kaarten gehouden. De dag erna kwamen we ze bij een lunchcafe tegen en toen we vroegen hoe ze de avond beleefd hadden antwoorden ze met: Zo vreemd! De hele nacht zijn we achtervolgd door tijgers, superscary!
Koh Lanta is een heel klein eiland met maar 1 weg en die rond gaat. Verdwalen kan dus niet want als je door blijft rijden dan kom je vanzelf weer bij je resort uit. Veel verkeer was er ook niet dus voor ons een goede reden om een scooter te huren. Wij kregen een hele mooie Hello Kitty scooter om het eiland mee te verkennen. Zowel Floor als ik hebben nooit op een scooter gereden maar zo moeilijk moet het niet zijn toch? Na een paar rondjes oefenen op het grasveld lukte het enigzins dus helm op en gaan! Zolang ik niet hoefde te keren en over te steken ging het best lekker. In Thailand rijden ze links dus bij elke kruising waar we de bocht om moesten was het even nadenken aan welke kant je moest rijden. Onze eerste stop was de oude stad van Koh Lanta, dit was enigzins een teleurstelling want ze hadden 6 winkels daar en dat was het. Dan maar weer verder rijden. Eenmaal terug bij de scooter wisten we niet hoe je de scooter gestart kon krijgen. Na een hoop geklungel kwam er een voorbijganger langs die het ons heeft geleerd. Altijd handig die behulpzame Thaise! Na nog geen 5 min rijden hoorde we een knal en psssssssss. We zijn gestopt langs de kant van de weg en toen we naar de achterband keken was die harstikke lek. Ik ben echt nergens overheen gereden hoor, riep ik nog tegen Floor. Toen Floor goed keek stak er een spijker van een cm of 10 door de band heen. Het rare is dat de scherpe kant naar buiten stak en de kant waar je met je hamer op slaat zat in de band. Hoe ik dit voor elkaar heb gekregen is mij nog steeds een raadsel. We wisten niet waar een garage zat en echt veilig om langs de kant van de weg te lopen was het ook niet dus we gingen proberen of iemand de scooter achterop de truck wilden gooien en ons bij een garage konden afzetten. De eerste auto die we aanhielden stopte en toevallig was het ook nog een politie agent. Hij ging direct bellen naar de garage en heeft de scooter achterop gegooid. Nog geen half uur nadat we door die spijker waren gereden hadden we een nieuwe binnenband en konden we onze tour verder voortzetten. Wat een avontuur! Omdat we bij de benzinestation de man niet konden verstaan hadden we per ongeluk de hele tank volgegooit dus we zijn doelloos het eiland maar rond blijven rijden totdat onze tank weer leeg was. Bye Bye Hello Kitty scooter. Inmiddels waren we ook al ge-upgrade naar een bungalow. Binnen een uur had Floor die halve kamer gesloopt. De ventilator kwam naar beneden zetten en de deurklink van de badkamer lag eraf. In de wc rook het ook niet echt fantastisch en als je wilde douchen dan moest je haast op de wc gaan staan anders had je geen ruimte om te staan. Ik neem al mijn slechte woorden terug van het bamboehutje! Na een dag kwamen we erachter dat als je de wc doortrok dat het aan de achterkant er weer uit kwam. Megaranzig want wat eruit kwam was ook van vorige bewoners. Maar niet al te veel bij nadenken want we blijven hier maar even nog. Of dat nog niet alles was... het stikte ook van de kakkerlakken buiten. Floor pakte s'avonds haar handdoek en toen zat daar een dode kakkerlak op. Toen we binnen stonden te gruwelen hoorden we een pok tegen het raam en toen ik het gordijn opzij schoof, lag er een kakkerlak te spartelen op tafel. Waar ze vandaag kwamen weten we niet maar echt heel fris was het niet. Als een kind zo blij vertrokken we gelukkig! de dag erna naar Koh Samui.
Koh Samui is een stuk toeristischer dan Koh Lanta maar we zitten in een prima guesthouse dicht bij het nachtleven en het strand. Echt veel doen we niet hier, en het lijkt wel of ik steeds meer slaap nodig heb. Ik ga om 21.30 uur naar bed en kom er 9.00 uur uit dan ontbijten , door naar het strand en vervolgens lig ik daar ook weer de hele dag te slapen.

Aangezien we zoveel geslapen hadden het we nog geen 1 keer uitgeweest zijn (ook al zullen velen dit niet geloven) besloten we om maar eens een kijkje te nemen in het uitgaansleven van Koh Samui. Tegenover ons guesthouse aan de andere kant van de rivier zat de reggae bar. De reggae bar is echt een supergrote discotheek. Echt veel mensen waren er niet maar het was nog redelijk vroeg dus dan maar even afwachten. Op de dansvloer stond maar liefst 1 toerist die flink de voetjes van de vloer liet gaan. Alle pasjes die ik ooit de backstreet boys heb zien doen kwamen voorbij. (totaal uit de maat alleen) zwaaiend met zijn armen door de lucht vloog deze meneer de hele dansvloer over. Toen hij uit het zicht verdwenen was en het nog steeds niet echt drukker was gingen we door naar de volgende tent genaamd Camp beer. In Camp beer hebben ze live muziek dus we hadden wel zin in een paar meezingers en met je biertje in de lucht te zwaaien. Eenmaal binnen stond er een Thaise band op het podium te spelen. De zaal was gevult met alleen maar locals die met hun armen in hun lucht zwaaiden en de tekste uit volle borst meezong. We hebben de Thaise Jan Smit (look a like) Lee Towers en Do voorbij zien komen. De hele zaal ging los. Wij waren echter de enige 2 westerse mensen in het pand wat snel als gevolg had dat we een soort attractie waren voor de locals. Wel 10 Thaise hebben ons een keer of 20 geproost met hun glas en we zagen de rest van de avond sterretjes omdat we zo vaak op de foto geweest zijn. Aan alles moet een einde komen dus toen ons biertje op was hielden we het voor gezien en gingen we weer terug richting guesthouse. Nog even snel een kijkje genomen in de Reggae bar waar de dansvloer inmiddels gevuld was met Thaise in superkorte broekjes en sexy jurkjes en stilleto's van 20 cm eronder. De rest van de dansvloer bestond uit mannelijke toeristen met bierbuiken en niet sexy sandalen aan. Walgelijk gezicht, tijd om naar bed te gaan!

Over 2 dagen gaan we een van onze laatste stops maken in Thailand. Van 20 december t/m 2 Januari verblijven we op Koh Phagnan. Kerstdiners, Fullmoonparties, shoppen, alles! Ik wens iedereen alvast een hele fijne kerstmis en jaarwisseling toe. Laat je gaan en maak er een knalfuif van zoals ik dat zou doen. Haal alles uit je Kerstmis!! ;)

Knuffels, Kusjes!

Arnolda

• 18 December 2012 - 19:32

Helma Mulder:

Wat n heerlijk leventje hebben jullie daar. Behalve de kakkerlakken wil ik wel even ruilen.
    Geniet er nog maar lekker van.
    Alvast gezellige kerst in jullie resort.