Koh Samui and Koh Phagnan... - Reisverslag uit Langkawit, Maleisië van Arnolda Kaap - WaarBenJij.nu Koh Samui and Koh Phagnan... - Reisverslag uit Langkawit, Maleisië van Arnolda Kaap - WaarBenJij.nu

Koh Samui and Koh Phagnan...

Door: Arnolda

Blijf op de hoogte en volg Arnolda

03 Januari 2013 | Maleisië, Langkawit

Happy new year!!!! Hoop dat iedereeen een fijne kerst en jaarwisseling heeft gehad en nog 5 vingers aan elke hand telt. Of voet als je een echte uitdaging met vuurwerk zocht. Inmiddels bevindt ik me alweer in de bus richting Hat Yai, 1 nachtje slapen daar en dan door naar Maleisie!

Onze 1 na laatste dag in Koh Samui hebben we kennis gemaakt met ´bucktets´. We wisten al wel dat het een emmer vol Vodka en frisdrank was maar als je in Thailand ben dan MOET je tenminste 1 x zo´n beroemde ´bucktet´ gedronken hebben. We hebben de hele avond aan de bar gehangen bij Arke beach resort. Niet echt een tent waar ik blij van wordt maar daardoor juist erg vermakelijk. Vuurshows, keiharde verschrikkelijke mainstream muziek knalt uit de boxen en overal zie je knipperlichten noem maar op. Meisjes lopen langs met bakjes met van die flubberpudding erin. Ik heb er een gekregen maar gatverdamme wat een ranzig spul is dat. Je heb een vieze glibberige gel in je mond wat je zo snel mogelijk door wilt slikken maar eigenlijk toch ook weer niet omdat het zo vies is. Je kijkt daarna bijna scheel zoveel alcohol zit erin. Bucket dan maar! Als je iets doet moet je het ook goed doen dus 6 bucktets later en 1 club verder zijn we weer naar huis gewaggeld. De dag moesten we weer op de tijd de boot op naar Koh Phangnan dus geen kater please!

Na een goede 45 min op de boot gezeten te hebben kwamen we aan in Koh Phagnan. We vertrokken met stralend weer en belande in 1 grote grijze wolk en keiharde regen. De eerste 4 nachten hadden we een hostel geboekt in Baan Tai dat ligt vlak bij waar een aantal feesten zijn dus prima om de eerste paar dagen door te brengen. Dit is pas het tweede hostel wat we hadden dus we hadden er weer helemaal zin in om mensen te leren kennen. Ons hostel leek vanaf de buitenkant net een voor kerstversiert kantoorgebouw. De trotse eigenaar vertelde dat hij net de slaapzaal geopend had en dat wij de eerste gasten zouden zijn. Pas de 24ste zouden andere gasten arriveren. Superleuk! We boeken een hostel zodat we met 10 mensen op een kamer slapen en mensen leren kennen en als we weggaan komen er pas mensen. Na 2 dagen kregen we onverwachtste gasten dus dat deel is uiteindelijk nog goedgekomen. Het bleek ook dat ongeveer heel Amsterdam zich ook in Koh Phangan bevond dus genoeg te doen! Na al onze spullen door de hele kamer verspreid te hebben vonden we dat we wel weer genoeg gedaan hadden voor die dag en wilde we nog de laatste paar uurtjes strand meepakken. Het was bijna uitgelopen op een paar uurtjes ziekenhuis want toen we een terrein opliepen richting waar het strand was werden we alles behalve vriendelijk verwelkomt door een rotweiler en nog een andere klotehond. Floor had hij in haar vingers te pakken waar gelukkig alleen afdrukken instonden en geen bloed. Ik ben tegen een hek aangesprongen waarvan nu 2 weken later de krassen nog van op mijn been staan. Ik kan jullie vertellen we hebben echt mazzel gehad dat die hond aan een touw zat en dat hij er net niet bij kon. We stonden wel op het strand maar die honden hielden ons in de gaten en we durfde niet meer terug te lopen dus via rotsen, zee noem maar op zijn we uiteindelijk bij het strand aangekomen waar geen hijgende honden zaten.

De dag erna was dan eindelijk een oh zo beruchte party. Halfmoonparty stond op het lijstje! Het schijnt dat de Halfmoonparty beter is dan de Fullmoonparty dus vol goede moed en de hoop op heerlijke muziek zijn we daarheen gegaan. De locatie was echt top! Midden in de Jungle van Baan Tai was een hele stage gebouwd, lichtgevende mensen, versiering die licht gaven en jaaaaa! goede muziek! Deephouse, techno het was er allemaal. Eerst een bucket dahcten we... Of 2? We zijn erachter gekomen dat die buckets echt killing zijn! Vodka,redbull,sprite met een rietje drinken is niet goed voor de mens. Ik had zo'n verschrikkelijke zin om de hele avond te dansen maar na een uur was iedereen zo lam dat het meer waggellen was geworden. Balen maar ja niets meer aan te doen. Gelukkig bevond heel Amsterdam en Denhaag zich naast ons dus dan maar ouwehoeren met iedereen want dat gaat na die buckets errrug goed! Om een uur of 7 vond ik het wel weer mooi geweest en ben ik met de motortaxi terug naar het hostel gegaan. Motortaxi pak ik nooit!!! (riep ik altijd) Dus vraag me ook maar niet hoe ik het in mijn hoofd heb gehaald om er na 3 bucktets achterop te gaan zitten. Ik ben nog heel!

De daarop volgende dagen hebben we weinig uitgevoerd, vooral herstellen van onze Halfmoonparty. De 24ste gingen we dan eindelijk naar ons luxe resort aan het strand! Fantastische bungalow aan het strand. Ja punt dat was het. Het jammere was dat we nu ineens 45 min van alles vandaan zaten. Dit wisten we van te voren en we hadden het zelfs expres zo geboekt zodat we niet elke avond zouden gaan feesten. Ik ken mezelf te goed dus vandaar deze zelfbescherming. Een taxi was 2x zo duur en iets lastiger om te regelen. Maar we zitten in een fantastische bunglaw aan het strand!!! Als je het lang genoeg blijf zeggen word het vanzelf beter.
De 24ste was er Jungle experience. Volgens een meisje wat bij het duikcentrum werkte het beste feest van allemaal. Wij hadden niet het plan om die avond uit te gaan omdat we ook nog 2 fullmoonparty's hadden maar Hallo!!! Het beste feestje laat IK echt NO WAY schieten!! Het was weer in de Baan Tai jungle maar dan niet op dezelfde plek als de Halfmoonparty. Het bleek weer echt een toplocatie te zijn, nog beter zelfs dan het vorige feest. Ik had een beetje het idee dat ik bij iemand in de achtertuin stond.( geen Amsterdamse achtertuin) Er was hooguit een man of 500/600 en genoeg ruimte om te dansen. De mensen hielde ook van de muziek en iedereen danste ook. Op sommige feesten lijkt het meer op wie het meest kan zuipen en als je om die dronken torren moet dansen word de sfeer niet leuker van. Dit keer zouden wij het ook anders aanpakken Niet teveel drinken en DANSEN! Muziek was ook weer een verademing om naar te luisteren dus mijn voeten zijn geen seconde van de dansvloer afgeweest. (behalve dan om Floor te helpen die zichzelf had opgesloten in de wc :) ) Met een paar verbrande loempia's in ons buik zijn we rond een uur of 4.00 uur toch maar terug gegaan. Moe maar voldaan en helemaal klaar voor kerst!
Ik moet zeggen ik heb echt vrij weinig besef gehad heb dat het kerst was. Ondanks dat de mensen hier 1e kerstdag met een kerstmuts op het strand lagen, (WHY?!) Ik denk ook dat vrij weinig Nederlanders dat krijgen met zo'n klimaat. Ik wil dit graag leren dus heb besloten om nooit meer kerst in Nederland te vieren. Je moet er wat voor over hebben ;). Ik moet zeggen het heeft ook echt wel wat. De hele dag op het strand spelen, s'avonds lekker eten en drankjes drinken om vervolgens uit te buiken in een strandtent. (met een happy shake in je hand... of niet...) Je ben knettergek als je dan zegt dat je liever in het vieze koude Nederland wilt zijn.
Omdat we voor ons idee zoveel weg waren geweest en dingen ondernomen hadden vonden we het tijd voor een 'minivakantie' . De fullmoonparty van 28 December hebben we van het schema gegooid en ik ben 3 dagen om 21.00 uur naar bed gegaan er om 9.30 uur uitgegaan om vervolgens om 11.00 uur weer door te slapen rond een uur of 16.00 uur. Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje verkouden was en de longen uit mijn lijf hoestte dus het was niet alleen luiheid. Twee Amsterdammers die Floor kent vanuit Nederland gingen wel de 28ste naar de Fullmoonparty en die gaven de dag erna de volgende beschrijving: '' Wij waren om 1.30 uur thuis en er waren alleen maar veel te dronken mensen en klotemuziek, wij veranderen de plannen en vieren Oud & Nieuw in Bangkok''. Fullmoonparty die de 31ste op de planning stond is dus bij deze ook geschrapt! We hadden dit al wel enigzins verwacht dat het zoiets zou worden dus echt getreurd waren wij hier niet om. Wij gaan gewoon een lekker rustig Oud en Nieuw vieren op het strand in de buurt van onze bungalow. Wij zijn uiteindelijk belandt bij My way bar samen met onze Duitse buren en nog een Braziliaans stel wat ook op ons resort verbleef. Drankjes drinken op het strand, een Thai die op een gitaar liedjes zingt. Heel andere sfeer natuurlijk dan je staat te feesten ergens in een club maar ik hou ervan! Om 3.30 uur liep het allemaal een beetje op zijn eind. Wat doe je als je aan het strand zit? Tuurlijk bikini halen en de zee inspringen! Om een uur of half 9 s'ochtends vond ik het dan toch wel echt genoeg geweest en nam ik afscheid van mijn nieuw gemaakte vrienden. (ik ken het hele eiland zo ongeveer en kwam als een gerimpeld oud vrouwtje het water uit..) Lekker de hele dag uitbrakken want vandaag hebben we een lange reis voor de boeg!

Tot in Maleisie!

Knuffels, kusjes,

Arnolda

  • 04 Januari 2013 - 08:05

    Natalie:

    Prachtig hoe je schrijft schoonzus en doordat ik nogal visueel ben ingesteld zie ik alles letterlijk voor me. Geniet er lekker van en we skypen weer.

    Dikke kus van mij en de jongens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arnolda

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 49374

Voorgaande reizen:

21 November 2012 - 26 April 2014

Azie, Australie, New Zeeland and maybe more?

Landen bezocht: