Bye Bye Melbourne - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arnolda Kaap - WaarBenJij.nu Bye Bye Melbourne - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arnolda Kaap - WaarBenJij.nu

Bye Bye Melbourne

Door: Arnolda

Blijf op de hoogte en volg Arnolda

13 September 2013 | Australië, Cairns

En het is helaas weer tijd om gedag te zeggen... 4 maanden Melbourne het was te gek!

Ik ben een aantal weken geleden 'verhuisd' naar een ander hostel. Ik had het super naar mijn zin in mijn eerste hostel maar op ten duur ben je dezelfde gezichten zat en was ik toe aan wat nieuws. Een vriend van het eerste hostel ging ook verhuizen en had een goed alternatief dus nu woon ik sinds 2 maanden in een ander stukje van Melbourne in een hostel wat ontzettend goed georganiseerd is en waar ik het onwijs naar mijn zin heb. Ik zit in een dorm met 3 andere meiden. 2 van Ierland en 1 van Wales. Totaal niet mijn type. Als ik zoveel aandacht aan mijn uiterlijk zou moeten besteden dan moet ik 1 baan opgeven omdat ik anders in tijdnood tercht kom. Ze roddellen ass hell dus ik ben up to date van alles wat in het hostel gebeurd. Aangezien ik in het weekend werk en zij niet maken ze mij elk weekend gemiddeld 3x per nacht wakker omdat ze zichzelf verder moeten optutten voordat ze weggaan en ondertussen bespreken ze de gossip van het hostel. Fijn!!!!!

Mijn eerste baan als kapper bleef bij 2 dagen en aangezien ik mezelf behoorlijk begon te vervelen ben ik naar een aantal weken een tweede baan erbij gaan zoeken. Niet al te gemakkelijk aangezien ik in mijn huidige baan op vrijdag en zondag werkte en de meeste kappers willen je op die dagen. Als snel vond ik een baan in een kapsalon waar alles 29 dollar is. De salon werd gerunt door broer en zus en het team was ontzettend leuk. Ik ben daar begonnen op zaterdag en maandag te werken en al vrij snel had ik er maandag, dinsdag en woensdag er ook bij. De laatste weken heb ik diehard gewerkt om geld te sparen wat best aardig gelukt is. Inmiddels kan ik ook een boek schrijven over hoe overleef ik Melbourne zo goedkoop mogelijk.... Stap 1 is een spaarrekening openen waar je niet aan je geld kan komen. Je moet minimaal 200 dollar per maand erop zetten en je kan max 1 keer per maand geld er vanaf halen. Nadat ik mijn huur betaald had gaf ik mezelf 150 dollar zakgeld voor de week en de rest ging opzij. Werkt top! Stap 2 was, elke woensdag ging ik naar Smith str in Fitzroy vanaf 19.30 gooien ze tafels op de straat met gratis eten. Het zijn de left overs van de bars en restaurant in de buurt die vrijwilligers ophalen en op de tafels zetten. Andere mensen kunnen dan pakken wat je pakken kan. Je zou denken dat het volstaat met daklozen maar dat is zeker niet zo. Het is een sociale happening, harstikke gezellig :) Je kan ook eten mee naar huis nemen en ik deed dat altijd voor 3/4 dagen. Stap 3 is ga naar alle happy hours in de bar´s in Melbourne, ik zal je zeggen scheelt je de helft! Uiteindelijk heb ik met deze besparingstips wat dollars opzij kunnen zetten en was het tijd om met pijn in mijn hart Melbourne te verlaten en opzoek te gaan naar farmwerk.

Na werken moet er ook vakantie gevierd worden dus ik had besloten om met een vriendin van Melbourne naar Sydney te gaan. Zij was er al een week geweest en wilde graag terug om er voor een aantal maanden te zitten dus ik dacht ik ga mee. Ligt op de route. Sydney is een stad waar ik nooit zou willen wonen. Transport is een hell daar, van trams hebben ze nooit gehoord dus je staat continu vast in het verkeer etc. en vooral de mensen die in Sydney wonen trekken mij niet aan. Teveel spieren, teveel tribal tattoo´s en teveel perioxide in het haar en tan op het lijf. That´s not my cup of tea laten we maar zeggen. Een aantal mensen die ik tijdens het reizen ontmoet heb, heb ik daar weer ontmoet dus de 3 dagen die ik daar besteed heb was te gek. De eerste dag hebben we in het park gehangen en een borrel gedaan. We hadden net een busreis van 12 uur gehad dus redelijk moe het bed in daarna. De tweede dag stond gepland om toeristiche activiteiten te doen. Opera house, Coffs Harbour en the Botanic Gardens. Heel gaaf om te zien! Die avond hadden we een flinke avond uit en de dag erna stond Bondi Beach op de planning. Een meisje waarmee ik in een hostel heb gezeten in Laos was toe aan een knipbeurt en die had al de mensen in het hostel verteld dat ik langskwam dus uiteindelijk heb ik 80 dollar erbij verdient door wat mensen te knippen. Love my job! Helaas naar 3 dagen moest ik uiteindelijk aan de laatste mensen van Melbourne gedag zeggen. Ik heb dit nu al vele malen moeten doen maar het blijft shit. En ik mis ze!

Om 6 uur in de ochtend heb ik het vliegtuig gepakt met mijn ex collega en zijn vriend richting Cairns in Queensland. Onze missie een baan op een farm zoeken zodat we ons tweede jaar visa kunnen aftekenen. Op naar het warme zonnige weer! We hadden een hostel geboekt wat door iedereen goed aangeschreven werd. Het was shit! Als we over thee blijven praten dit was zeker niet my cup of tea! Zelfde mensen als in Sydney maar dan nog iets rui luchtiger en in grotere aantallen. We sliepen boven de club dus je lag te trillen in je bed. Voor mij is dat niet het grootste probleem omdat ik vaak een deel van het feest ben en eerder dat ik in mijn bed lig is het toch wel afgelopen. Maar de jongens met wie ik ben hebben daar slapeloze nachten gehad. Cairns is een heel verschil met de twee andere steden. Een klein dorpje waar veel backpackers en toeristen heenkomen om vakantie te vieren. Je heb behoorlijk wat activiteiten hier te doen. Ik heb die helaas nog niet kunnen doen omdat wij druk opzoek waren naar een baan en ik in de avond uren feestjes aan het bouwen was. Mijn oude kamergenoot van het eerste hostel in Melbourne bleek hier te zitten en een jongen die ik ontmoet heb in Vietnam ook. Heel leuk om deze mensen weer terug te zien! Na 3 dagen hadden we meer dan genoeg van het hostel en zijn we verhuisd naar een kleiner meer laid back hostel. Zwembadje voor de deur, strand op loopafstand. Wat wil een mens nog meer. Maarrrrr…. We zijn hier met een reden en dat is een baan zoeken. Na 4 dagen druk rondgebeld, gemaild en gegoogled te hebben kan ik mededelen dat we raak hebben geschoten! Morgennacht vertrekken we met de nachtbus naar Ayr wat zo´n 7 uur met de bus is om op een pompoenenfarm te werken. Dit gaat een leuk Halloween worden dit jaar!

Bye Bye naar het prinsessenleven, op naar het boerderij leven. Mijn missie nu? Zoveel mogelijk dollars sparen, mijn bierbuik eraf werken en op de tractor kunnen rijden. Hopefully my dreams will come true, fingers crossed!

Knuffels, Kusjes,

Arnolda

  • 13 September 2013 - 13:19

    Thomas:

    Nieuwe televisieserie "Vrouw zoekt boer"? Succes op de farm. Ik ben benieuwd naar de foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arnolda

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 639
Totaal aantal bezoekers 49376

Voorgaande reizen:

21 November 2012 - 26 April 2014

Azie, Australie, New Zeeland and maybe more?

Landen bezocht: